[O1] Pokrętło regulacji nawiewu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mottom
    Drive
    • 2010
    • 82

    [O1] Pokrętło regulacji nawiewu

    Pytanie czy przy wymianie czujnika może wylecieć płyn chłodzący? bo widzę że jest wciskany na zawleczkę
    O2 SCOUT 1,8 TSI
  • iceman_n
    Drive
    • 2009
    • 96

    #2
    [O1] Pokrętło regulacji nawiewu

    no i znowu coś :evil:

    chciałem dzisiaj włączyć sobie przełączyć pokrętłem z grzania szyby na normalny nawiew z kratek żeby się trochę zagrzać

    no więc kręcę w prawą stronę tą wajchą - jak zawsze spory opór przy położeniu w pozycji 'nawiew na nogi i z kratek' i trach - coś się urwało czy przeskoczyło - i nie da się teraz w ogóle ruszać pokrętłem, chyba nie muszę mówić jakie to denerwujące nie mieć nawiewu na szybę w zimie ?
    zdjąłem ten plastik z panelu ale było ciemno i nic tam urwanego nie widziałem - spojrzę jeszcze jutro...

    miał ktoś podobną sytuacje?

    Komentarz

    • skalar
      Rider
      • 2010
      • 575

      #3
      może linki które przesuwają ??

      Komentarz

      • iceman_n
        Drive
        • 2009
        • 96

        #4
        właśnie nie mogę znaleźć nigdzie żadnego schematu jak to działa, ale coś mi się zdaje że będzie trzeba deskę rozbierać :/

        Komentarz

        • Octan
          Rider
          • 2006
          • 653

          #5
          Zeby dobrze zobaczyć co się stało, i wygodnie naprawić, najlepiej zdemontować cały panel środkowy. A ten spory opór przy zmianie nawiewu już był zwiastunem awarii. Pokrętas powinien chodzić leciutko

          Komentarz

          • iceman_n
            Drive
            • 2009
            • 96

            #6
            dzisiaj trochę bliżej się temu przyjrzałem - zdjąłem ten plastik, odkręciłem wszystkie wkręty i wyjąłem popielniczkę

            próbowałem zdjąć panel środkowy, ale nie dałem rady - obejrzałem topic krzynola gdzie rozbiera całą deskę - ale panel środkowy zdejmuje na końcu, po odkręceniu reszty...
            ja ciągnąłem dosyć mocno za ten plastik ale odpuściłem bo nic się nie ruszało, a w aucie było zimno więc nie trudno coś połamać

            jutro z rana spróbuje jeszcze raz, tylko powiedzcie mi czy da się zdjąć sam panel środkowy?

            chodzi mi dokładnie o ten plastik:

            Komentarz

            • robekcool
              RS
              • 2009
              • 2041
              • Octavia II (1Z3)
              • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              po prosto go wypinasz- musisz odpowiednio podważyć i wyjdzie. fakt, lepiej żeby było ciepło do tej robótki, ale przy temp. w okolicy 0 też da radę-trzeba tylko bardziej uważać
              www.k-mot.pl
              Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
              Autoholowanie.
              Robert Kulma

              Komentarz

              • iceman_n
                Drive
                • 2009
                • 96

                #8
                czyli odkręcam tylko to:



                czy coś jeszcze?

                Komentarz

                • lesiu
                  Ambiente
                  • 2007
                  • 149

                  #9
                  Kolego z tego co pamiętam jak rozbierałem u siebie to demontowałem jeszcze ten plastik od hamulca ręcznego po to żeby wysunąć środkowy kokpit. Coś mi się zdaje że jakiś wkręt miałem pod schowkiem. Napewno da radę to wyjąć bez demontażu całej deski
                  lesiu

                  Komentarz

                  • Octan
                    Rider
                    • 2006
                    • 653

                    #10
                    Musisz zdemontować schowek, pod nim też ukryte są wkręty.
                    Nad pedałem gazu też chyba jest wkręt.

                    Komentarz

                    • iceman_n
                      Drive
                      • 2009
                      • 96

                      #11
                      powiem wam że rozkręcania jest od ch*ja i jeszcze więcej

                      no ale dostałem się do tego mechanizmu - linki chodzą w miarę gładko natomiast pękł jakiś plastik w środku pokrętła i tylko przeskakuje
                      ustawiłem swoimi paluchami nawiew na szybę i skręciłem wszystko z powrotem, ale na połowę wkrętów

                      zamówię z alledrogo tą skrzynkę i zamontuje tylko teraz mam pytanie do was...

                      Kiedyś zepsułem ten joystick od lusterek więc zamówiłem zamiennik - zgodnie z zapewnieniami sprzedawcy (skodexim) wszystko miało działać bez problemu.
                      Jak się domyślacie nie działało wcale - przełożyłem więc elektronikę ze starego joysticka i voila Ale ale, już później wpadłem na pomysł, że może trzeba każdą elektroniczną część jakoś adoptować vagiem? Czy nie będzie to dotyczyć panelu sterowania nawiewem?

                      Komentarz

                      • gmpl
                        Drive
                        • 2013
                        • 52
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • AKL 1.6 MPI 101 KM

                        #12
                        Witam kolegów, ponieważ problem z pokrętłami nawiewu, dotknął mnie bezpośrednio, postanowiłem przy okazji podzielić się z Wami, mini poradnikiem zrobionym przy tej okazji. 8) Z góry przepraszam, za bałagan w samochodzie, ops: ale sporo pracuję i brakuje czasu na sprzątanie

                        Skoda Octavia Combi 1998r z panelem:


                        Potrzebne nam będą narzędzia:
                        Klucz 10, płaski śrubokręt oraz torx TX-20 oraz browar.


                        Demontujemy osłonę dźwigni hamulca ręcznego, w tym celu wyjmujemy popielniczkę i odkręcamy 2 śrubki.

                        i odsuwamy ją do tyłu

                        kluczem 10, odkręcamy dwie plastikowe nakrętki

                        wyjmujemy popielniczkę z przodu i odkręcamy kolejne 2 śrubki

                        zdejmujemy osłonę

                        śrubokrętem podwadzamy osłonę pokręteł i zdejmujemy ją

                        odkręcamy 4 śrubki mocujące panel regulacyjny

                        wsuwamy go do środka i odpinamy 2 kostki z przewodami

                        śubokrętem lekko podwadzamy spinki

                        i zdejmujemy linki


                        przymocowujemy do nowego panelu

                        wpinamy kostki, a panel zakładamy na miejsce

                        Przykręcamy śrubki i pokolei montujemy wszystko to co zostało zdemontowane, tak aby na nie zostało na drugi samochód :lol:
                        Od momentu zrobienia pierwszego zdjęcia do momentu przykręcenia panelu minęły 22 minuty :twisted: dla chcącego nic trudnego, oczywiście robiłem to po raz pierwszy.
                        Pozdrawiam.

                        [ Dodano: Nie 22 Maj, 16 17:58 ]
                        Bałaganu już nie ma dawno, zdjęcia sprzed 2 lat :szeroki_usmiech ale wrzucam ponownie fotki, wcześniejsze linki wygasły. Te już nie powinny znikać.
                        Moja OCT

                        Autor postu zastrzega sobie prawo do zmiany punktu widzenia w dowolnym momencie.http://www.mynavi-expert.pl -Nawigacja, Etka 8PL !!!, Elsa, filmy-online.

                        Komentarz

                        Pracuję...